“Bij Euro Events weten we dat de kwaliteit goed is en de service idem dito”, aldus Remko van Kan, manager bedrijfsvoering en verhuur bij Hedon.
Hedon, het poppodium van Zwolle, nam in februari 2014 het gerenoveerde pand aan de Burgemeester Drijbersingel in gebruik. Het pand bestaat uit twee zalen: een grote zaal met een capaciteit van 850 bezoekers en een kleine zaal met een capaciteit van 200 bezoekers. Tevens beschikt Hedon over een zevental oefenruimtes voor lokale bands. Het bijzondere aan Hedon als poppodium is dat het onderdeel uitmaakt van een welzijnsorganisatie.
MUNTEN EN POLSBANDJES
Hedon doet al jaren zaken met Euro Events. Van oudsher komen de consumptiemunten en polsbandjes al bij Euro Events vandaan. Euro Events verzorgt inmiddels alle consumptiemunten en polsbandjes voor alle producties, zowel intern als op externe locaties.
Met de komst van de automatisering was het een logische stap om dit te combineren en kwamen er muntautomaten in Hedon. Eerst muntautomaten met enkel cashbetaling. Sinds de verbouwing heeft Hedon echter vier muntautomaten die alleen pinbetaling accepteren. Tevens is er nog een fysieke muntenkassa die bemand is. Remko van Kan, als manager bedrijfsvoering en verhuur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken, legt uit: "Doordat Hedon gegroeid is en steeds meer bezoekers heeft, is ook de omloopsnelheid van de munten veel hoger geworden. Dit was niet meer te behappen. Om de snelheid in de dienstverlening hoog te houden hebben we er automaten bijgezet. Een andere reden waarom we voor pinmuntautomaten gekozen hebben, is het inzetten op minder cash in het pand. Er zijn altijd veel bezoekers en crewleden in het gebouw. Veel cash is dan altijd een risicofactor. De machines helpen dit te verlagen en ze zijn bovendien erg handig voor grote batches."
Hedon heeft zijn fysieke kassapunt wel behouden. "We willen dat bezoekers die binnen komen wel een gezicht zien, die ze welkom heet en van munten kan voorzien. Het persoonlijke is hierbij belangrijk in het kader van klantvriendelijkheid, service en dienstverlening", zegt Remko. "We zien echter wel een stijging in de verkoop via de muntautomaten. Waar vroeger zo'n 5 procent via automaten verkocht werd, is dat tegenwoordig al 30 procenten en dit blijft stijgen. Er zijn ook producties waarbij we alleen maar automaten inzetten, als we bijvoorbeeld erg grote aantallen bezoekers verwachten of bij nachtproducties. Het is erg fijn dan te kunnen terugvallen op de automaten. "